Hoge conversies door uniek content-datamodel

Lees in deze case study van Mediafacts hoe de uitgever van am: Vakmedianet B.V., de hoogste conversies voor haar adverteerders genereert via een uniek content-data model.

Uitgeverij Vakmedianet won in 2016 de DDMA Customer Data Award, waarbij het bedrijven als Centraal Beheer Achmea en Essent versloeg. Chief Marketing Officer van Vakmedianet Ceesjan de Vos vertelt over de aanpak: “Wij zijn erin geslaagd om lean en mean gebruik te maken van geïntegreerde data (CRM, klikgedrag etc.) en hierbij voortdurend verbeteringen door te voeren. Vakmedianet hanteert een bedrijfsbrede aanpak. Vaak begint een data-ondersteunde uitgeefstrategie vanuit de IT-afdeling, waarna het in stukjes van het bedrijf wordt ingevoerd. Daar geloven wij niet in. Het MT van Vakmedianet heeft enkele jaren geleden besloten tot de integrale invoering van het content-datamodel."

Ook voor het verzekeringsplatform am: wordt gewerkt met dit content-datamodel, met aan de basis een geïntegreerde database die vanuit verschillende bronnen bepaalt welke data en content interessant is voor lezers en adverteerders. Via marketing automation wordt exact bepaald wie welke informatie wordt voorgeschoteld. Het resultaat: hoge conversies voor adverteerders doordat ze op het juiste moment bij de juiste lezer terechtkomen.

Meer weten over de contentmarketingmogelijkheden op het platform van am:? Neem contact op met Emilie Kars via 088-5840861 of emiliekars@vakmedianet.nl

« Terug