Case VKG

VKGPartner      VKG
Doel            Uitnodiging tot deelname aan de VKG onstage dagen
Middelen   Nieuwsbrieven en website middels advertorials

Gestelde doelen

Op On Stage beleeft de adviseur “de wereld van VKG”. Tientallen VKG collegae met wie men vaak telefonisch contact heeft, kan men tijdens On Stage persoonlijk ontmoeten. Bijna alle disciplines zijn aanwezig, van accountmanagement tot financiële administratie, van schadebehandeling tot pensioenadvies en van relatie service centrum tot acceptatie. Met een aansprekend programma informeert VKG over de laatste ontwikkelingen in de markt, en over de dienstverlening van VKG aan de adviseur.  De rol van AM media is daarbij om uitnodigingen  tot bijwonen op een van de drie locaties te verzorgen. Met de werving via AM en het eigen uitnodigingsbeleid is het doel 600 bezoekers verdeeld over drie dagen te begroeten.

Middelen

Met de gerichte inzet van 10 advertorials verdeeld over de website en de nieuwsbrieven AMsignalen en AMnieuws, werden abonnees van AM en bezoekers van de website gewezen op de aanstaande VKG dagen. De advertorial is daarbij specifiek gekozen als vorm waarin opvallend, verhalend en prikkelend kan worden geworven. De uiting was gericht op call to action. De link in de advertorial verwees naar een speciaal ingerichte landingspagina/site van VKG zodat respondenten in 2 clicks konden inschrijven. Samen met AM heeft VKG een mediaplan opgesteld om de doelstelling van 600 bezoekers te realiseren.

Resultaat

In de korte wervingsperiode werd de advertorial ruim 118.000 keer bekeken. Daarbij werden zeer goede clickratio’s behaald. Dit leidde tot meer dan 650 bezoeken op de landingspagina van VKG binnen 6 werkdagen. Door de aantrekkelijke boodschap in de advertorial, gecombineerd met de klantvriendelijke landingspagina van de klant werd de campagne zeer succesvol. De drie On Stage dagen behaalden ruimschoots de bezoekersdoelstellingen. De relatief kleine AM campagne droeg met haar grote bereik bij de juiste doelgroep aanzienlijk bij aan het succes.

Vorige CaseVolgende Case