Case Nationale-Nederlanden

NN_logo


Partner
     Nationale-Nederlanden
Doel           Campagnes 2012 gericht op product introducties
                    en naamsbekendheid bij het Intermediair
Middelen  AM online media mix

Gestelde doelen

Doel van de inschakeling van AMmedia is het onder de aandacht brengen van verschillende nieuwe processen en producten. Daarnaast wil NN door deze campagnes verkeer genereren naar de landingspagina( extranet) van Nationale-Nederlanden. Nationale-Nederlanden wil er voor zorgen dat intermediairs kennis kunnen nemen van de scherpe tariefstelling van NN producten en de efficiënte processen via het extranet van NN kunnen ervaren. Nationale Nederlanden wil overkomen als een sterke en doeltreffende partner.

Middelen

AM online media mix. Om de doelstellingen van Nationale Nederlanden te kunnen behalen hebben we het volgende advies gegeven. Via website AMweb met de gedachte een sterke kickoff en veel zichtbaarheid te genereren : Gedurende de campagane periode het plaatsen van een "house banner”, nieuwe impulsen voor de campagne door speciaal banner formaat bij start, midden en einde van de campagne. Dit alles werd ondersteund door advertorial plaatsingen. Deze boden de mogelijkheid meer informatie te verstrekken. Naast de website is versterking van de boodschap via nieuwsbrieven AMsignalen en AMnieuws geadviseerd: Inzet van een standaard formaat banner om de herkenbaarheid richting de doelgroep te vergroten en herhaling van de advertorial ter ondersteuning van website plaatsingen.

Resultaat

Nationale-Nederlanden is via AMmedia extra veel in beeld gekomen, waardoor Nationale Nederlanden als merk krachtig naar voren komt. Door slimme inzet van standaard banners in een media mix, met ondersteunende speciale formaten en de advertorial positie, is veel traffic - vier keer hoger dan gemiddeld - richting de landingspagina(extranet) van Nationale-Nederlanden via AMmedia tot stand gekomen.

NN_336x280

Vorige CaseVolgende Case