Case Colimbra

Colimbra
Partner     Colimbra
Doel           Visie op ICT tonen aan verzekeraars en serviceproviders
Middelen   Interactieve rondetafelbijeenkomst

Gestelde doelen

Colimbra wil op gebied van ICT-ontwikkelingen haar visie op de veranderende markt tonen. Bij vraagstukken omtrent  de consument zoals; heeft deze nog wel een adviseur nodig? Een andere vraag is welke applicaties en concepten zijn succesvol om klanten te bedienen en te behouden. Daarover wil Colimbra voortdurend in contact zijn met relevante marktpartijen.  Vraagstelling was dan ook om naast standaard marketing communicatie middels advertenties, (een deel van) de lezersdoelgroep van AM te bereiken via een evenement waarbij specialisten op gebied van ICT, marketing en verzekeringen elkaar ontmoeten.

Middelen

In samenwerking met partner Colimbra verzorgde AM een interactieve rondetafelbijeenkomst met publiek. AM leverde daarbij een bijdrage in de vorm van een dagvoorzitter en een spreker uit de hoofdredactie van AM, plus de bemiddeling bij het benaderen van diverse sprekers uit het AM netwerk.  Bovendien werd AM ingezet met een gerichte crossmedia campagne (bannering, advertorials online en selectief bijsluiten in print), richting bezoekers. Doordat het onderwerp van de bijeenkomst ook voor de lezersdoelgroep van AM interessant was, leverde de bijeenkomst ook free publicity op in de vorm van nieuwsberichten online, en een reportage in print (AMplus).

Resultaat

Een round table die zowel inhoudelijk als qua bezoekers succesvol was.  Vooraanstaande sprekers zorgen voor een levendige, boeiende bijeenkomst, terwijl het aantal bezoekers, ruim 70 mensen uit hun doelgroep, ruimschoots de doelstellingen (50 personen) overtrof. Bovendien leverde het voor Colimbra veel inhoudelijke exposure, en een versterking  en uitbreiding van haar netwerk op. Deze bijeenkomst kreeg een logisch vervolg op de VBdag  (een initiatief van AM) waar Colimbra zich nogmaals presenteerde aan de doelgroep.  


volgende case